Ahad, 14 Oktober 2012

kuasa...

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

lama sgt dah ni tak menaip..biasala bzzzzzzsss..rasanya macam dah tukar ijazah..dari bahasa arab kepada ijazah keperpustakaan..hehehe..mana taknya dah kurang mengajar..sebaliknya asyik kena membelek kerja2 pss..

bukan senang menjadi gpm..walaupon sebenarnya masa 6-8 waktu mengajar seminggu..tapi mcm tak berbaloi je..suka tu suka..campur sayang lagi..klu boleh mengjar pon nak terbaik..pss pon nak terbaik...

namun kederat ni mcm dh tak terdaya rasanya..semua sayang...smpi diri sendiri dan keluarga terabai..besok dah giliran subjek bahasa arab pmr..aku mcm biasa..masih dok sibok dgn kerja2 pss yg entah bila kan siapnya...risau di hati bukan kepalang..masa bersama pelajar dan semakin tiada..bila la lg nak bg kata2 semangat yg terakhir..boleh di katakan sepanjang bulan 9 langsung tak jumpa bebudak tu..apa nak jadi tak taulah..memang la di awal2 thn dah pulun berabisssss tp msh blm puas hati...patutnya dah hujung2 ni tak pyh la nak bergerak gempur...boleh tp ikut subjek dan masa masing2 la..ni budak2 yg perlu perhatian dah tak dan nak jumpa...diorg memang la sentiasa nak melarikan diri...

tak delah nak salahkan sesiapa...tapi marilah sama-sama berfikir..supaya thn depan lebih bersemangat dan tidak ulangi kesilapan yg lepas...

tu sebab bila dh jadi gpm tak boleh ngajar kelas peperiksaan..org tak nak caya...bagi juga...kan dah susah..bukan apa jadi gpm ni kena keluar sokmo..tu yg kelas byk tinggal...untuk tinggalkan gpm..memang tak le...syg sgt nihhhhhh....tahap gaban lagi...sapa soh hntr pss awal2 thn dulu...lain la org guna kuasa veto..

berkaitan dgn kuasa veto...mcm biasa pengawas pss kena rembat lg..bukan tak kasi..amiklah...apa hak aku nak halang..lg pon memang budak2 yg dirembat tu bgs2..nak buat cam na..asal pss pilih je selalu kena rembat..kalau susah sgt cuba gunakan cara pss memilih pengawas media..nanti boleh buat pilihan sebelum pss pilih akan dtg.....syarat 1. plg awal ke musolla..2. rajin 3.akademik bgs...tu je...klu ikut  syarat tu kan tak yah susah2 cilok sana cilok sini...hehehehe...amik la peng pss...ada ku kisah...lg ramai lg bagus..maknanya cikgu2 pss pandai pilih peng. media..selalu yg terbaik....

oklah smpi sini dulu...ilalliqa'

Rabu, 14 Mac 2012

ina..

kesian sangat kat dirang..

kali ni cuma nak meluahkan rasa simpati kepada keluarga arwah si dirang..kesian betul lah dengan kisah si dirang tu..geram kan nenek..cucu yg di cekik dan dibakar..apahal??????..manusia cam tula..nak menghukum..akal tak de...budak kecik yg tak tahu menda..tu diseksanya...hiiiiii bahaya nye nak biar anak sorang-sorang main kat luar..kalau setakat maggie dan telur tu..pakai bulan punya la..buat stok...sekali jalan beli..ni budak kecik yg disuruh...lagi senang tak payah makan dah mee segera tu..ala dah nak jadi...tapi kan elok kalu berhati hati...ala dah nak kena..kan elok kalau berwaspada...ni membebel ni utk diri sendiri jugak ni..maklum anak ku jua lebih kurang sebaya itu..extra lasak lg...takut dgn fikiran manusia zaman kini... ramai sgt yg tak waras..tapi masih berkeliaran di kawasan awam...bimbang hati si ibu..di mana anak ku sekarang....????????%&$*^^&*%)(&&@!#$

من معي...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails